Foto: Brøndby IF
Brøndby havde ved hjælp af Red Barnet prydet spillertrøjerne med børnetegninger, da de søndag eftermiddag sikrede sig en flot 3-1-sejr over Randers på et solbeskinnet Brøndby Stadion.
Søndag eftermiddag var der atter fodbold på Brøndby Stadion, og det var en mindeværdig dag for de mange fremmødte fans, der kunne nyde en sejr på 3-1 over Randers.
Det var en sprudlende første halvleg, der sikrede sejren, for her scorede Brøndby alle tre mål ved først Jacob Rasmussen, sidenhen Ohi Omoijuanfo og til sidst Mathias Kvistgaarden.
På Brøndbys trøjer har der ikke været en synlig sponsor på brystet i de første kampe af sæsonen, men søndag eftermiddag var der børnetegninger på fronten. Ja, du læste rigtigt.
Det var et initiativ, som Brøndby havde lavet i samarbejde med Red Barnet samt sponsorerne Oddset, NGT og Boozt.
– Red Barnet er klubbens CSR-partner, og de har deres årlige landsindsamling netop på søndag, så vil vi gerne give dem opmærksomhed gennem trøjerne samt støtte indsamlingen ved efterfølgende at donere de matchworn spilletrøjer på auktion, siger administrerende direktør, Ole Palmå, om børnetegningerne på trøjen.
På hver enkelt spillertrøje er der en børnetegning på brystet, hvor temaet har været ”leg”. Tegningerne og logoet er lavet af børn, der er tilknyttet Red Barnet Vestegnens klubber og aktiviteter, skriver Brøndby på deres hjemmeside.
De unikke kamptrøjer vil blive sat på auktion via Odendo, og det indsamlede beløb går ubeskåret til Red Barnet.
Ønsker du allerede nu at støtte Red Barnets landsindsamling, kan du overføre et valgfrit beløb på MobilePay 121364.
Trøjerne bliver sat på auktion i starten af næste uge og syv dage frem, og Brøndby melder ud på klubbens hjemmeside, når auktionen går i gang.