Det bliver ikke billigere at følge sit hold i fremtiden fra TV’et.
Det er dyrt at se TV. Og det bliver kun dyrere.
I de seneste par år har der været et massivt spil i kulissen omkring hvilke TV-stationer, der skal have rettigheder til hvilke turneringer.
Læs også: Medie: Brøndby kan købe Patrick Pentz via frikøbsklausul
Sidste sommer kom det frem, at TV2 og Viaplay har sikret sig rettighederne i Superligaen fra sommeren 2024 og seks år frem.
De to TV-mastodonter deler rettighederne 50/50, hvilket betyder, at de hver runde har tre kampe hver, mens de skifter til at have hovedkampen.
Det har stor betydning for Brøndbyfansene. For de er oftest førstevalg, og derfor skal de formentlig flexe mellem de to TV-stationer i den hjemlige liga.
Læs også: Viaplay afslører: FCK ville overbyde Brøndby
Men der skal formentlig en tredje streamingtjeneste i spil, hvis man har de blå/gule briller på.
Brøndby har nemlig kurs mod europæisk deltagelse i næste sæson, og Tipsbladet erfarer, at der kommer en bombe for danske fodboldfans.
Ifølge mediets oplysninger vil de danske klubkampe i Europa League og Conference League nemlig blive vist på Disney+. Den amerikanske underholdningsgigant har nemlig vundet rettighederne til de to turneringer.
Dermed siger TV2 farvel til de to europæiske turneringer på deres kanaler, og det efterlader danske fodboldfans – og ikke mindst Brøndbys – i lidt af en hovedpine.
Det kræver nemlig intet mindre end tre forskellige streamingstjenester, hvis man skal følge alle Brøndbys kampe i næste sæson – forudsat at Brøndby via deres placering i Superligaen skal spille europæisk fodbold til sommer.
Rettighederne for Champions League er endnu ikke blevet solgt.
Læs også: CV stikker tilbage: Vil gerne gentage det for Prins Knud og Claus Steinlein
Læs også: I seng med fjenden: Albertslund IF trækker sig fra Brøndby-samarbejde